Den bærende ideen var å sammenligne ulike boltsammensetningene, og vise resultatet fysisk og ved hjelp av grafer. For å gjøre et tørt tema engasjerende er innholdet pakket inn i en historie som spiller på den mest basale følelsen; trygghet. Ingeniøren er på en potensielt farlig togreise, omgitt av hundretusenvis av bolter som kan løsne pga. vibrasjon.
Dette sier kunden
Slik gjør vi et
komplisertog kjedelig produkt
forstålig og engasjerende.
Filmen har høy produksjonskvalitet som speiler tilbake på Nord-Lock som en leverandør av høy kvalitet. Grafikk, lydeffekter og den spesiallagete musikken er moderne og avansert, på samme måte som avsender.
I sum gir filmen tre ting; en overbyggende historie, en effektiv sammenligning av låsemetoder, og en forklaring av hvordan produktet virker. Slik blir et komplisert og kjedelig produkt forstålig og engasjerende. Men siden følelser er så vesentlige i kjøpsbeslutninger var det overordnete fokuset på at den rette følelsen formidles; Nord-Lock er sikkert – alt annet er usikkert.
Filmen er lagt ble lagt ut på YouTube og Facebook, og engasjementet lot ikke vente på seg. Slike kommentarer er ufiltrert feedback, og mens mange er useriøse bet vi merke i noen typer tilbakemeldinger som;
Har du et komplisert produkt som må forklares?
Bruk film som et verktøy for å gjøre din salgsjobb enklere!